تابعنا

الاثنين، 27 أبريل 2015

يعتبر LinkedIn واحد من أهم مواقع التواصل على المستوى المهنى و دا عشان موجود عليه أكتر من

LinkedIn ؟؟؟
يعتبر LinkedIn واحد من أهم مواقع التواصل على المستوى المهنى و دا عشان موجود عليه أكتر من 120 مليون مستخدم من جميع أنحاء العالم و دا بيتيح ليك اتصال دائم بالناس البيشاركوك بعض النقط و الاهتمامات على المستوى المهنى
يعد موقع LinkedIn من أهم وأكبر شبكة تواصل على المستوى المهني وحيث يضم أكثر من 120 مليون مستخدم من جميع أنحاء العالم، أهميته تكمن في أنه يجعلك متصل دائماً مع كل من تعرفهم حتى تتبادل معهم المعرفة والأفكار والفرص.
وقبل شهر الموقع اصبح متاح باللغة العربية
طب ليه لازم يبقا عندنا حساب عليه ؟؟
1- عشان يسوقك مهنياً 
لو أى زول عمل search عنك على Google من أول الحاجات الحتظهر هو الحساب بتاعك على LinkedIn و دا طبعاً بيدى انطباع كويس عن الناس و العملاء عنك .

2- هتخليك على الخط 
كل يوم على LinkedIn بيبقا موجود أخبار جديدة عن ريادة الأعمال و المشاريع الجديدة البتتعمل و كمان لو في فرص عمل متاحة .. الشركات بتنزلها عليه ..
3- تعرف الناس الجامدة فى مجال شغلك 
و انت على LinkedIn بيبقا متاح ليك انك تبحث و تدور على كل حاجة موثوق منها متعلقة بمجال عملك و ممكن تدور على أى حاجة انت عاوزها عن أى حد خبير انت عارفه سواء بانك تبحث بالاسم أو الوظيفة أو الموقع الجغرافي أو الشركة أو أي كلمة متعلقة باللى بتبحث عنه.
4- قناص الفرص
لو كنت بتدور على وظيفة أو عاوز عملاء جدد أو حتى عاوز تثبت نفسك على المستوى المهنى .. كل دا LinkedIn حيحققوا ليك لأنه حيساعدك انك تلقى فرص عمل كويسة جداً و مناسبة ليك بالإضافة لإنه حيخليك توسع نطاق شغلك عن ريق العملاء الجداد الحيعرفوك عن طريقه.

شير اشان غيرك يستفيد

للاستفاده
ساعد في نشر الصفحة بدعوة اصدقائك
http://goo.gl/M6LQOl

0 التعليقات:

إرسال تعليق